En plats för smink

På semestern gjorde jag en helrenovering av mitt sovrum och nu är äntligen allt så gått som klart, nån liten list som ska på plats men det är ju så det ska va.
Hur som helst, jag passade på att fixa en riktig plats för sminket, som innan varit lite över allt, och en plats med bra ljus att sminka sej på och här är resultatet:

 
På bordet har jag min burk med penslar, mascara, eyeliners och kajal, hårspännen och snoddar, en burk bomullspinnar och en liten papperskorg.




Sminket bor nu i små korgar i en bokhylla


I översta hyllan finns korgar med läppgunk, ögonskuggor sorterade efter märke, en korg med basgrejor som rouge och puder. Längs till höger står flaskor med värmeskydd till håret, sminkborttagning, ansiktskräm och penselrengöring.
 
På mellersta hyllan finns en korg med paletter, en låda med basgrejor som foundation, puder och lite småsaker. Till höger står lacklådorna.


I januari visade jag min sminksamling och den har minst 3 dubblats sen dess, lite har rensats bort men mycket har tillkommit.


Bonus bild på tapeten som jag älskar


Kommentarer
Postat av: Honi

Superfint ju! :) Riktigt bra liten plats!

2010-09-18 @ 15:42:43
URL: http://honi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0