Allergisk reaktion på lotion

Eftersom vi kör med parfymfritt på jobbet så köpte jag Neutrals lotion som är parfymfri och rekomenderas av Astma & Allergi Förbundet. Jag brukar inte reagera på lotions och liknande, men har reagerat på tvättmedel tidigare.
I fredags efter jag duschat, med samma duschcream jag brukar använda och samma balsam (kör med balsammetoden), så smorde jag in mej lite snabbt med Neutrals lotion. Efter ett par minuter känner jag hur det hettar till och det blir varmare och varmare, jag tittar och ser att jag är illröd a la solbränna på de ställen jag smort in (och nej jag har inte solat och bränt mej, 50+ och max 30 min i solen senaste dagarna) men ser precis var jag smort in mej rött vs. vitt. Jag hoppar iaf in i duschen och tar body scrub och sen duschcream för att få bort all lotion. Det röda börjar gå ner efter att jag tagit en dubbeldos allergimedicin. Kort och gott en allergisk reaktion, jag blev riktigt chockad eftersom jag aldrig har reagerat på lotions och aldrig reagerat så här starkt tidigare, av fel tvättmedel så kliarde och jag blir lite röd men inte iden här omfattningen.



 
Bilden är tagen efter medicinen börjat verka


Kommentarer
Postat av: Emilie

ajaj vilket märke :O



Hoppas du får det bra i london :) Jag är nöjd över allt jag fick tag på :D Primark var verkligen super :P

2010-07-12 @ 21:20:32
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Postat av: Emelie

Oj det var ingen dålig reaktion! Tycker du ska kontakta tillverkarna och berätta vad som har hänt. Du kan säkert få kompensation för "sveda och värk" och de får vetskap om att den har orsakat en allergisk reaktion. Det kan vara värdefullt för dem inför framtiden och för andra konsumenter.

2010-07-25 @ 10:35:38
URL: http://www.pssion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0