Naglarna

I början av december fick jag hem mitt akrylnagelset från Nail4you. Just det settet jag köpte finns inte kvar på hemsidan, men en mindre version finns, super akrylset, mitt innehöll mer akrylpulver och fler tippar (500st)kostar ca 1200:- om jag inte minns helt fel.

Så vad tycker jag om det då?
Jo det är helt ok, visst det är inte lätt att få det snyggt på en gång, men träning ger färdighet eller hur.
Eftersom jag inte har så mycket att jämföra med då jag tidigare gjort mina förlängningar på en liten nagelsalong i Oldham vilka jag personligen inte tycker är så bra, men för £20 så har det varit helt ok.
Om jag jämför hur länge dom jag gjort själv med dom som jag gjort på salong så har dom suttit kvar lika länge, runt 3-4 veckor.


Så här såg mina egna naglar efter att gamla förlängningen åkt av.


Sist jag förlängde dom på salongen i Oldham så filade dom ner på tok för mycket så utan tippat och akrylen så gör det ont! tunna tunna tunna mjuka naglar är inte roligt. Man kan tom se skillnaden på bilden, övre halvan är ½ så tjock som den ska vara om inte mindre.


Så här ser naglarna ut nu efter förlängning, tar ca en timme med allt filande och polerande och buffande och piller.

Som synes så sitter tipparna långt långt ner, tyvärr men eftersom jag var tvungen att kapa ner mina egna naglar så mycket som det gick. Tur att jag har massa lack att måla över ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0