Diorshow Iconic

Den andra av de två mascaror jag fått.

Vi börjar med en bild på ett osminkat öga.

Klickbar bild


Så här beskrivs Diorshow Iconic på Beautyplanet, där den säljs för 299:- och de säger att butikspriset är 315:- (har inte sett själv vad den kostar i butikerna)

"Diorshow Iconic är en lyxig Dior mascara som är inspirerad av Diors couture visningar. Dior Diorshow Iconic används på modellerna som visar Christian Diors exklusiva kläder. Diorshow Iconic är en Dior mascara som ger fransarna en otrolig böj samtidigt som de både förlängs och får volym. Dior Diorshow Iconic har en speciell borste; Oblique Brush, som är speciellt utformad för att ge fransarna en så markant böjning som möjligt. Denna Dior mascara ger dig de perfekta fransarna såväl till vardags som till fest."



Borsten är i gummi och lätt snurrad.

Klickbar bild


Den här mascaran har min mamma hyllat och tyckt att jag ska prova. Jag trodde själv att jag skulle gilla den här med än Clarins mascaran jag fick samtidigt, spec. eftersom jag gillar den här typan av borste mer.

Diorshow Iconic är lätt att måla med och den klumpar inte ihop fransarna till spindelben, men jag tycker inte den lever upp till sitt rykte som en supermascara. Den känns mer som en mittemellanmascara inte jättebra men inte heller dålig.



Skulle jag köpa den igen?
Jag tycker inte att den här mascaran var så pass bra att jag skulle köpa den igen, spec. inte till det pris den säljs för.




Till sist en jämförelse av Clarins Wonder Perfect mascara (tv) och Diorshow Iconic (th)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0