Clarins Wonder Perfect Mascara

Jag fick ju två mascaror av mina föräldrar och nu har jag testat både Diorshow Iconic och Clarins Wonder Perfect Mascara.

Först ut att recensera blir Clarins Wonder Perfect Mascara, som kostar 270:- på Kicks (om jag inte mins helt fel)
Så här beskrivs den på Eleven där den säljs för 245:-

"En multi-dimensionell 3-i-1 mascara till kvinnan som vill ha allt från sin macara - med ett perfekt resultat varje gång. Dina fransar kommer att hålla sig perfekta under hela dagen. Passar alla kvinnor som vill ha en mascara som ger volym, böjer och förlänger."

Vi börjar med en blid på mina omålade fransar som är ljusa och långa.

Klickbar bild


Det jag vill ha i en mascara är att den färgar alla fransar hela längden och att det inte blir för mycket volym på en gång utan jag vill kunna bygga upp den eftersom.

Borsten är den klassiska typen.

Klickbar bild

Jag har varit lite skeptisk till dom klassiska borstarna sen dom nya gummiborstarna kom, så jag trodde inte jag skulle gilla den här.
Ibörjan tyckte jag den var lite kladdig och svår att måla med, men efter ett tag så fick jag till tekniken och resultatet är riktigt bra. Jag tycker jag kommer åt alla fransar och dom klumpar inte ihop sej till spindelben och det går att bygga upp den volym jag vill ha.
Den har hållt sej på plats hela dagen, långa dagar och även lite regn utan att den smular eller kletar.





Sen kommer då frågan, skulle jag köpa den igen?
Det är en helt OK mascara, eller OK den är riktigt bra tycker jag. Där emot tycker jag det finns budget mascaror som fungerar minst lika bra t.ex Max Factors False Lashes.
Så slutsatsen är en riktigt bra mascara, men lite för dyr, vore den lite billigare så skulle jag defenitift köpt den igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0